Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktický potenciál Písně ledu a ohně od G.R.R. Martina pro SŠ
Červ, Petr ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o didaktickém potenciálu Písně ledu a ohně amerického spisovatele George R. R. Martina a je zaměřuje se na střední školy. Jejím cílem je ukázat, do jaké míry může být Martinova sága, potažmo i její seriálové zpracování, využitelná pro výuku nejen literatury, ale i dalších předmětů, a zároveň připravit konkrétní lekce, které mohou učitelé ihned využít ve svých hodinách. V první části je vymezen pojem fantasy a jsou uvedena základní data o autorově životě, především ta, která mají vliv na jeho pozdější tvorbu. Dále jsou zde zmíněny a stručně charakterizovány reálie ze světa, v němž se sága odehrává, stejně tak je zde představeno šest hlavních postav celého příběhu. Jsou zde také shrnuta ta díla, která sice nepatří do hlavní linie samotné ságy, ale spadají do širšího okruhu děl, která se věnují Západozemí, tedy fikčnímu světu Písně ledu a ohně. V druhé části jsou navrženy jednotlivé výukové lekce, v nichž žáci střední školy pracují s úryvky textů Písně ledu a ohně a pomocí různých metod a aktivit, jako jsou myšlenkové mapy, obrázkové kvízy a další, jsou vedeni k cílům, které přesahují běžný rámec literární výchovy. Celkem je v této práci zpracováno osm výukových lekcí, z nichž jedna je koncipována jako dvouhodinová lekce. V lekcí jsou zastoupena různá společensky...
Intertextualita seriálu Hra o trůny
Štěpánková, Lucie ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem intertextuality v seriálu Hra o trůny z akademické perspektivy. Práce podává ucelený souhrn vybraných intertextů včetně jejich klasifikace podle různých typů významového navazování. Teoretickým východiskem jsou přístupy předních teoretiků zabývajících se intertextualitou v literatuře a kultuře vůbec. Práce se věnuje pozici seriálu Hra o trůny v kulturním mainstreamu a reflektuje diváckou úspěšnost i zklamání ze závěru seriálu. Na základě kritických ohlasů práce analyzuje proměny žánrů v seriálu a zvláštní pozornost věnuje sdíleným rysům s žánrem soap opery. Krátce pojednává také specifika fantasy žánru a možnosti jeho působení na skutečnost. V metodologické části práce předestírá uplatněné analytické nástroje a formuluje výzkumné otázky. Podle typů významového navazování je analýza rozdělena na tři části: referenční intertextualita (návaznost na historii), mezitextové navazování (návaznost na kulturní díla) a vnitřnětextové navazování (návaznost na jiné prvky seriálu). V první části analýza popisuje vybrané reference na historické události, osobnosti, zvyky a reálie. Druhá část analýzy se věnuje vybraným intertextům navazujícím na existující fantasy díla. Ve třetí části je analyzováno vnitřní navazování v rámci jednotlivých epizod a sérií, které se projevuje...
Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny
Částová, Barbora ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny" se zabývá výzkumem publika a jeho reakcí na netradiční dějové zvraty v seriálu Hra o trůny z produkce HBO. Diváci seriálu a jejich jednání závislé na konkrétně vybraných dějových zvratech seriálu jsou zkoumány pomocí kvalitativního výzkumu a polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty. Jako vzorek studie byly vybráni primární diváci, tzn. takový typ diváka, který nebyl před zhlédnutím seriálu čtenářem jeho knižní předlohy a jeho reakce na vzniklé dějové zvraty jsou tak spontánní a nečekané. Cílem výzkumu je zjištění, jak diváci reagují na nově nastolenou a vymezenou paradoxní naraci seriálu Hra o trůny a toho, proč seriál i přes toto jednání dále sledují.
Hra o ženy. Transformace hlavních ženských postav a jejích sociálních rolí v populárním seriálu Hra o trůny. Kvalitativní analýza 1.-7. série
Hloucalova Maslova, Ksenia ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Fousek Krobová, Tereza (oponent)
Abstarkt Diplomová práce pojednává o reprezentaci ženských postav a jejích vývoji v populárním televizním seriálu Hra a trůny. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu se zkoumá, jak se ženy zobrazují v tomto seriálu a jak se mění jejích vizuální obraz, osobní charakteristiky a jednání vzhledem k okolním podmínkám. Jedná se o pozorování postav ve předem definovaných datech, jimiž jsou všechny díly Hry o trůny od první do sedmé řady. K analýze a porozumění získaných dat se aplikuje metoda zakotvené teorie, na jejíž základě vznikly kategorie a sub-kategorie pro společné jevy. V další části této práce pak následuje interpretace a vysvětlení kategorií, jež jsou ilustrovány příklady ze seriálu. Nedílnou části je kapitola o transformacích postav, v níž jsou vysvětleny tendence transformací postav v rámcích vytvořených kategorií.
Intertextualita seriálu Hra o trůny
Štěpánková, Lucie ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem intertextuality v seriálu Hra o trůny z akademické perspektivy. Práce podává ucelený souhrn vybraných intertextů včetně jejich klasifikace podle různých typů významového navazování. Teoretickým východiskem jsou přístupy předních teoretiků zabývajících se intertextualitou v literatuře a kultuře vůbec. Práce se věnuje pozici seriálu Hra o trůny v kulturním mainstreamu a reflektuje diváckou úspěšnost i zklamání ze závěru seriálu. Na základě kritických ohlasů práce analyzuje proměny žánrů v seriálu a zvláštní pozornost věnuje sdíleným rysům s žánrem soap opery. Krátce pojednává také specifika fantasy žánru a možnosti jeho působení na skutečnost. V metodologické části práce předestírá uplatněné analytické nástroje a formuluje výzkumné otázky. Podle typů významového navazování je analýza rozdělena na tři části: referenční intertextualita (návaznost na historii), mezitextové navazování (návaznost na kulturní díla) a vnitřnětextové navazování (návaznost na jiné prvky seriálu). V první části analýza popisuje vybrané reference na historické události, osobnosti, zvyky a reálie. Druhá část analýzy se věnuje vybraným intertextům navazujícím na existující fantasy díla. Ve třetí části je analyzováno vnitřní navazování v rámci jednotlivých epizod a sérií, které se projevuje...
Emocionalita fanouškovské komunity seriálu Hra o trůny v éře konvergentní kultury
Holá, Markéta ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá emocionalitou fanouškovské komunity Hry o trůny v éře konvergentní kultury. Hra o trůny je seriálovým hitem z produkce HBO, který si během svého vysílání v letech 2011 až 2019 získal miliony příznivců a každá nová série ve společnosti budila značnou pozornost. Seriál byl ale také předmětem mnoha kontroverzí. Poslední osmá série se ze strany diváků i kritiků dočkala velice rozpolceného přijetí a tato práce zkoumá, jaké emoce se během vysílání poslední řady vyskytovaly v početné fanouškovské komunitě Hry o trůny. Předmětem zájmu je kromě emocionality i charakteristika tohoto seriálu a jeho fanouškovské komunity neboli fandomu. Výzkum byl prováděn online prostřednictvím zúčastněného pozorování v šesti diskuzních vláknech na fanouškovské stránce Watchers on the Wall.com, kam fanoušci přidávali své komentáře a dojmy z epizod. Jelikož je fanouškovství spojeno s konvergentní kulturou, mediální konvergencí a participací publik, je těmto pojmům věnována pozornost v první kapitole. Důraz je následně kladen i na samotnou definici pojmu fanoušek, fenomén fanouškovství a jeho přijetí ve společnosti, dále na diferenciaci mezi publikem a fanouškem a definovány jsou pojmy jako kolektivní inteligence a vědomostní komunity, jež jsou s fanouškovstvím spojené. V závěru jsou pak...
Populární píseň ve výuce klavírní hry
Lepšová, Barbora ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Populární píseň ve výuce klavírní hry ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá tématem populárních písní ve výuce hry na klavír. Práce obsahuje výzkumnou část, která zkoumá využitelnost a oblíbenost populárních písní ve výuce z pohledu klavírních pedagogů. Dále práce toto široké téma zužuje na deset konkrétních populárních písní, resp. jejich úprav vytvořených pro účely této práce, na nichž je jejich využitelnost ve výuce demonstrována. Šest z nich je určeno malým pianistům, čtyři pokročilejším žákům. Vlastním úpravám předchází teoretická část, jež popisuje vybrané aspekty elementární klavírní pedagogiky, které jsou v praktické části práce aplikovány. KLÍČOVÁ SLOVA: populární píseň, čtyřruční hra, klavírní metodika, rozvoj hudebnosti, pohádky, Zlatovláska, Lotrando a Zubejda, Hra o trůny, ABBA
Výstavba fikčního světa fantasy ságy Píseň ledu a ohně
Kollárová, Veronika ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá fantasy ságou Píseň ledu a ohně amerického spisovatele G. R. R. Martina a rozborem jejího fikčního světa. Zkoumá její žánrové zařazení a zaměřuje se na prvky, kterými ze svého žánru vybočuje a kterými ho obohacuje. Prostřednictvím analýzy naratologického konstruktu díla se soustředí na hlavní principy výstavby fikčního světa a jeho specifické vlastnosti. Základní teoretický rámec pro rozbor ságy tvoří současné fikční světy, které nejsou označovány za fikční v tom smyslu, že by utvářely nějaký smyšlený narativ, ale vytváří nové narativní univerzum. To je vytvořeno tak, že pomáhá konstruovat další pokračování nebo narativní odbočky. Diplomová práce se současně zmiňuje o fenoménu transmediality, díky které se narativní univerzum nadále rozšiřuje a fikční svět se pak za její pomoci stává o to skutečnější.
Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny
Částová, Barbora ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny" se zabývá výzkumem publika a jeho reakcí na netradiční dějové zvraty v seriálu Hra o trůny z produkce HBO. Diváci seriálu a jejich jednání závislé na konkrétně vybraných dějových zvratech seriálu jsou zkoumány pomocí kvalitativního výzkumu a polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty. Jako vzorek studie byly vybráni primární diváci, tzn. takový typ diváka, který nebyl před zhlédnutím seriálu čtenářem jeho knižní předlohy a jeho reakce na vzniklé dějové zvraty jsou tak spontánní a nečekané. Cílem výzkumu je zjištění, jak diváci reagují na nově nastolenou a vymezenou paradoxní naraci seriálu Hra o trůny a toho, proč seriál i přes toto jednání dále sledují.
Mocný stisk nemocných: zobrazení fyzicky postižených hrdinů v TV seriálu Hra o trůny a jeho publikum optikou disability studies
Kondratová, Irina ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato práce se zabývá způsoby identifikace tělesně postižených fanoušků seriálu Hra o trůny s jejich oblíbenými a neoblíbenými postavami a odpovídá na otázky: Jakým způsobem si fanoušci s tělesným postižením vybírají oblíbené či neoblíbené postavy? Jakým způsobem se s nimi identifikují a jak souvisí jejich interpretace s jejich vlastními životními zkušenostmi souvisejícími s postižením? Jak jejich sociální realita ovlivňuje jejich vnímání mediální reality? Výzkum odhaluje ortodoxie moci dominantní ideologie způsobilosti, vůči kterým se "nemocní" a "bezmocní" podvědomě vymezují; popisuje do seriálu projektované těžkosti, které postižení představuje, strategie jednání z tohoto jevu vycházející a způsob, jak do toho vstupuje okolí; a v neposlední řadě potvrzuje sociologické premisy prohlubování empatie na základě různých dimenzí vlastních identit a zkušenosti. Kvalitativní výzkum publika vychází z polostrukturovaných rozhovorů, využívá interpretativní přístup a výsledky jsou kódovány pomocí metody zakotvené teorie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.